Mijn zomervakantie

25 september 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Laat ik beginnen met mijn excuses aan te bieden. Het is al bijna een maand geleden dat ik voor het laatst een verhaal heb geplaatst. De afgelopen weken waren dan ook zo lekker druk. Ik had namelijk zomervakantie! Wel 4 hele dagen! Naja, nu moet ik me niet gaan aanstellen want het is hier heel het jaar door zomer. Maar begin september van dit jaar heb ik een aantal dagen vrij genomen om Florida wat verder te verkennen samen met paps en mams! Het voelde als een korte zomervakantie. Hieronder een reisverslag:

Dag 1 - zaterdag 31 augustus, Ft. Myers: Eindelijk weer samen
Het is veel te vroeg om op een zaterdag nu al op te staan! Maar goed, mijn bus vertrekt om 08:00, dus ik moet wel. Ik rol mijn bed uit, strompel naar de keuken en trek de koelkast deur open. Men verwacht dat Dorian dinsdag zal toeslaan, dus voor het geval de stroom uitvalt, probeer ik zoveel mogelijk op te maken. Ik bak ik mijn resterende 4 eieren en gooi er wat melk en kaas doorheen. Mijn ei-creatie ruikt heerlijk, maar ik krijg geen hap in mijn keel. Ik stop driekwart van mijn ontbijt in een bakje en stop het in mijn rugzak voor onderweg. Het is tijd om naar de bushalte te gaan.
Het is inmiddels 11 uur, we zijn in Ft. Myers en ik stap de bus uit. Waar zijn papa en mama? Waarom kan ik ze niet vinden? Ze zouden me toch hier oppikken? Ik loop naar de andere kant van het station, maar daar zijn ze ook niet. Het lijkt wel een eeuwigheid te duren voordat ik ze zie. Ik loop terug naar de bus en dan ineens zie ik mams en paps! Jeeeeeeeeeeeeee. Na een hoop knuffels is het tijd om de vakantie echt te laten beginnen.

Onze eerste geplande stop is Sanibel Island. Onderweg zijn we lekker aan het kletsen en mama merkt op: “het is net of je nooit weg bent geweest.” Ik heb hetzelfde gevoel. Alles voelt precies zoals het hoort. Voordat we het strand bereiken, besluiten we een pit stop te maken bij een lokaal restaurantje. We eten lekker wat, drinken een biertje en kleden ons om: nu is echt tijd voor het strand! Na ongeveer 30 minuten begint het ineens hard te regenen. Welkom in Florida! We schuilen in de wc-hokjes en na 10 minuten is de bui alweer verdwenen en kunnen we terug het strand op. Dat is het mooie van Florida; het kan hier hard regenen, maar na 10 minuten is het over en kan de dag gewoon weer verder.

’s Avonds komen we aan in Ft. Myers. Na lekker gedineerd te hebben in downtown Ft. Myers (bij Ford’s Garage, zeker een aanrader!), was het bedtijd.

Dag 1 - Ford's Garage (1) Dag 1 - Ford's Garage (2) Dag 1 - Ford's Garage (3)

Dag 2 - zondag 1 september, Naples en de Everglades: Bootje varen
We zouden om 08:00 ontbijten. Ik had keurig mijn wekker gezet, maar die is nooit afgegaan! Ik had me verslapen… Ik spring mijn bed uit, kleed me aan en ren naar beneden. Na een snel ontbijtje pak in mijn koffer weer in en is het tijd om verder te reizen.

Omdat Dorian steeds dichterbij aan het komen is, dachten we dat er niets in de Everglades te doen zou zijn en besloten we onze dag in Naples te spenderen. Maar ook hier was alles dicht. Echt balen! We zijn maar naar de pier gegaan waar we enkele dolfijnen zagen zwemmen. Een lokale visser vertelde ons dat het een moeder dolfijn was die haar jongen aan het leren was om adem te halen. Dat was wel echt gaaf om te zien!
Toen via de Everglades naar ons volgende hotel. Maar wat zien we nu? Een aantal auto’s geparkeerd bij een bedrijfje in de Everglades? Zou dit betekenen dat er dan toch een Airboat Tour open is? We parkeren de auto, stappen uit en lopen naar het ticketloket. Ja hoor! Die middag racen we door de Everglades en zien we verschillende alligators. Het was echt een super bijzondere ervaring!

Na een drukke, maar vooral toffe dag, komen we aan in Florida City. Hier is serieus niets te doen. We besluiten eten te halen bij de McDonalds en mama en ik gaan na een bezoek aan de lokale Liquor Store nog even kaarten. Daarna is het tijd voor bed want morgen hebben we een lange rit voor de boeg.

Dag 2 - NaplesDag 2 - Naples Pier (1)Dag 2 - Naples Pier (2)Dag 2 - Everglades (1)Dag 2 - Everglades (2)Dag 2 - Everglades (4) Dag 2 - Everglades (3)Dag 2 - Everglades (5)

Dag 3 - maandag 2 september, Key West: Sun, sea and champagne
Het is grappig om te zien hoe het water steeds blauwer wordt hoe verder je naar het zuidelijkste puntje van Amerika rijdt. Key Largo, Islamorda en Big Pine Key; we passeren ze allemaal.
We maken een korte tussenstop bij het Café No Name. Hier hangt het helemaal vol met dollarbriefjes waarop is getekend. De vrouw achter de bar vertelde ons dat het ooit begon toen een klant gewoonweg zijn telefoonnummer wilde achterlaten, maar hij had geen papier bij de hand, dus scheef hij het maar op een dollarbriefje. Inmiddels zijn er meerdere lagen aan briefjes over elkaar geniet en ze denkt dat er zo’n $400.000 aan de muren, plafond en pilaren hangt.

Wanneer we aankomen in het hotel besluiten we een van de excursies te doen die ze aanbieden: de Sunset Sailing Tour. Rond 18:00 gaan we aan boord. Onbeperkt bier, margarita’s, champagne en hapjes. Je zou haast denken dat het niet beter kan. Mis! De band aan boord en de ondergaande zon maken alles pas echt helemaal compleet. Het was een betoverende avond. Een echte aanrader als je Key West gaat bezoeken!

Dag 3 - Cafe No Name (1)Dag 3 - Cafe No Name (2)Dag 3 - Key West Sunset Sailing Tour (1)Dag 3 - Key West Sunset Sailing Tour (2)Dag 3 - Key West Sunset Sailing Tour (3)Dag 3 - Key West Sunset Sailing Tour (4)Dag 3 - Key West Sunset Sailing Tour (5)Dag 3 - Key West Sunset Sailing Tour (6)

Dag 4 - dinsdag 3 september, Key West en Miami: Dag Dorian!
Dit is de dag dat Dorian aan land moet komen. Niets van gemerkt. Gelukkig! Ik heb de foto’s gezien van de plekken waar hij wel aan land is gekomen en we hebben echt geluk gehad dat dit niet bij ons het geval was.
Overdag brengen we door in Key West. We eten een Key Lime Pie - een lokale delicatesse -  shoppen wat souvenirs en bezoeken een museum. Daarna is het tijd om naar Miami te gaan. Na een lange rit word ik bij mijn appartement afgezet. De rondreis is helaas voorbij.

Dag 4 - Southernmost PointDag 4 - Uitkijk op Key West

Dag 5 - woensdag 4 september, Hallandale Beach: Werken
Ja, dat moet ook gebeuren. Dat is uiteindelijk ook de reden dat ik in Amerika zit.

Dag 6 - donderdag 5 september, Hollywood: Strand, maar ook werken
Ik wil graag aan papa en mama laten zien waar ik werk, maar het verkeer zit niet mee. Een half uur te laat pikken ze me op en rijden we maar direct verder naar Hollywood Beach. Dit is het enige strand in de buurt dat een echte boulevard heeft zoals we dat in Nederland kennen (voor zover ik weet).
We eten lekker bij een van de strandtentjes en luisteren de rest van de avond naar live muziek bij de bandshell met een ijsje.

Dag 6 - Hollywood (1)Dag 6 - Hollywood (2)Dag 6 - Hollywood (3)

Dag 7 - vrijdag 6 september, Miami: een toeristische kijk
Mijn hemel, wat is het warm! We besloten om vandaag met een tourbus Miami te verkennen. We hebben veel gezien, geleerd en wederom van een ijsje genoten. Ik zag Miami ineens door hele andere ogen; als een toerist!

’s Middags hebben we lekker gezwommen bij het hotel van papa en mama. Hier zagen we al snel dat iedereen ontzettend verbrand was van de rit met de bus. ’s Avond zijn we weer naar Hollywood gereden en hebben we Grieks gegeten bij een van de tentjes op de Hollywood Boulevard vlakbij Young Circle. Wat mij betreft een van de gezelligste straten hier in de buurt.

Dag 7 - Tourbus (1)Dag 7 - Tourbus (2)Dag 7 - Tourbus (3)

Dag 8 - zaterdag 7 september, Miami: Picknicken!
Zaterdag is een mega drukke dag in Walmart, maar wanneer je in de vroege ochtend je boodschappen doet, is er niets aan de hand. Vandaag gaan we gezellig picknicken. Ik haal twee stokbroden en wat beleg. Het feest kan beginnen! Ik pak een Uber naar het hotel van papa en mama en na een dag eten en zwemmen, vertrekken we naar Wynwood, de coolste buurt in Miami! We hebben van de verschillende muurschilderingen genoten, veel foto’s gemaakt en daarna bij één van de foodtrucks gegeten.

Dag 9 - zondag 8 september, Miami: Dag, dag!
De laatste dag dat papa en mama hier zijn. Ze komen nog even naar het appartement om hier te lunchen (en om mijn kleding te repareren, want mama kan dat nog altijd beter dan dat ik dat kan). We hebben niet lang meer, want rond 16:00 willen ze naar het vliegveld rijden. We besluiten te poolen. We spelen drie potjes, en ik verlies ze allemaal. Het was niet mijn dag…
Nadat ze me weer afzetten bij het appartement, rijden ze weg.

Dag 9 - Lunchen in het appartement

---

Het was een super week! Veel mensen dachten dat mijn heimwee alleen maar erger zou worden, maar ik voel het tegenovergestelde; ik voel me helemaal opgeladen. Over 3 maanden zit ik in het vliegtuig naar huis (voor een weekje). Die 3 maanden kan ik wel volhouden.

Ondertussen gaat het leven hier in Amerika weer gewoon door. Afgelopen week is er een heel tof project op werk begonnen waar ik aan mag meewerken. Zodra het allemaal wat concreter is, hoop ik er meer over te delen. Deze hele ervaring is echt een boost voor mijn werkervaring.

Liefs,
Ilona

1. Ria:
    😍😍
  2. Brenda:
    Leuk Ilona!
  3. Hans geene:
    25 september 2019
    We hadden wel een goede reisleidster #ilona
  4. D.hellemons:
    29 september 2019
    Wat een mooie foto s dit hebben wij in 2007 gedaan geweldig zou t zo weer over willen doen.
    Maar jullie hebben ook samen genotenen nu weer aan t werk.
    Meid ga je goed en je heb weer fijne vooruitzichten je komt weer een weekje naar je oudershuis lekker hoor.
    Groetjes Hans en Diny
  5. Sara: