2020: Een jaar vol gebeurtenissen

31 december 2020 - Berkel en Rodenrijs, Nederland

Ik schrijf dit blog terwijl we ons allemaal aan het klaarmaken zijn voor oudejaarsavond. De oliebollen liggen op tafel en de champagne staat klaar om te knallen. Het is het perfecte moment om even terug te kijken op het afgelopen jaar. Je zou haast zeggen dat 2020 een jaar was waar niets gebeurde, aangezien het coronavirus besloot ons jaar te verpesten. Maar niets is minder waar! Ik begon dit jaar namelijk als Trainee Content Creator in Miami, maar inmiddels ben ik werkzaam als Online Marketeer & Copywriter in Capelle aan den IJssel. Dat is toch een flinke ontwikkeling, al zeg ik het zelf.

Wat is er in de tussentijd gebeurd?
Het jaar begon, zoals jullie misschien nog wel weten, met een bruiloft van een collega op het strand in Miami. Ook had ik een concert in het vooruitzicht; in april zou ik naar Niall Horan en Lewis Capaldi gaan (maar dit werd uiteraard afgelast). Toen begon de hele corona-ellende en ben ik in maart terug verhuisd. De laatste 4 maanden van mijn traineeship heb ik daarom gewoon hier in Nederland afgemaakt. 4 augustus was mijn laatste werkdag en daar hebben we toen thuis een lekker glas champagne op gedronken. Het was het einde van een zeer bijzondere periode!

Een nieuwe baan
De weken daarna heb ik volop sollicitaties verstuurd. Ik heb verschillende gesprekken gehad, maar na 2 gesprekken en in eerste instantie een afwijzing, mocht ik 21 september 2020 alsnog aan de slag als online marketeer! Het is een super toffe functie waar ik al veel heb geleerd en nog veel aan het leren ben. Toch merk ik dat ik, dankzij mijn traineeship, bepaalde dingen al beter onder de knie heb. Moet ik even snel een afbeelding voor een website maken in Photoshop? Geen probleem! Er moet even snel een tekst in WordPress worden gezet? Ik doe het wel even!

Mijn plannen voor 2021
Zo zie je maar weer, een jaar waar weinig mag, kan toch vol gebeurtenissen zitten. Ik denk dat iedereen zo wel een bijzondere gebeurtenis heeft meegemaakt dit jaar. Wat ik komend jaar van plan ben? Ik weet het nog niet precies. Ik kijk wel hoe het gaat lopen. Voorlopig ben ik druk genoeg met werk en ik probeer een leuk appartementje te vinden. Dan is paps alvast een stapje dichterbij het recreëren van zijn treinbaan!

Dit is (als het goed is) mijn laatste verhaal ooit op dit blog. Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn verhalen. Het teruglezen van jullie reacties vond ik altijd fantastisch. Bedankt!

1. Hans geene:
    31 december 2020
    Ik ben benieuwd naar een ‘vervolg blog’’
  2. Ilona:
  3. Niko Koot:
    2 januari 2021
    Mooie afsluiting, Ilona, ik heb genoten van jouw verhalen!
  4. Ilona:
    Dank je! 😁
  5. Peter:
    6 januari 2021
    Jammer dat dit het laatste verhaal is om te lezen, maar het is wel weer een leuk verhaal!! Bedankt Ilona voor het delen😉👍
  6. Ilona:
    7 januari 2021