Zijn naam is Dorian

28 augustus 2019 - Hallandale, Verenigde Staten

“Sinds een dag of twee, vlinders in mijn hoofd.” En nee, het zijn geen fijne vlinders. Twee dagen geleden begonnen mijn collega’s over ene Dorian te praten. Ik had geen idee wie dat was, maar al snel kwam ik erachter dat het om orkaan Dorian gaat. Het zal toch niet waar zijn. Ik had zo gehoopt het te vermijden. En al helemaal nu paps en mams in het land zijn en we komende week met z’n drieën gaan reizen!

Dorian dus. Volgens google is het slechts een tropische storm, maar er zijn genoeg nieuwsberichten die aangeven dat het kan veranderen in een orkaan. Zoals jullie kunnen zien in de onderstaande afbeelding, zal heel Florida aanstaande zondag de pineut zijn.

Tropical Storm Dorian
De meningen van mijn collega’s zijn verdeeld: de een geeft aan dat het verstandig is om wat extra water en eten te hamsteren, de ander gelooft dit soort weerberichten niet meer en stuurt bijvoorbeeld dit soort afbeeldingen in de groepsapp:

Hurricane forcasters in Florida be like

Hoe dan ook, voor nu zit er niets anders op dan het weerbericht in de gaten te houden en te hopen dat de storm zal minderen.
Aanstaande zaterdag vertrek ik naar Ft. Myers waar ik samen met paps en mams via Florida City naar Key West zal gaan. We eindigen terug in Miami. Ik hoop na mijn mini vakantie een aantal toffe foto’s te laten zien. Mochten we onderweg toch te maken krijgen met de storm, hebben ze in ieder geval de ultieme Florida Experience.

Liefs,
Ilona

1. Brenda:
    28 augustus 2019
    Veel plezier samen met je ouders! Hopelijk houdt die Dorian zich een beetje koest.
  2. Arjen braat:
    28 augustus 2019
    Hoi Ilona heel veel plezier met je ouders . Geniet van alles wat jullie gaan doen met elkaar. Ik hoop voor jullie dat deze vlinders een andere koers gaan varen. Misschien bestaat er wel een toverfee die er hele mooie vlinders van gaat maken. Groetjes Arjen
  3. Inge:
    29 augustus 2019
    Ik hoop dat Dorian zich koest houdt en jullie heerlijk kunnen genieten met zijn drieën!!! Groetjes, Inge😘
  4. Ria:
    29 augustus 2019
    Hier in Florida kun je de tv niet aanzetten of het gaat over Dorian. Gelukkig zitten wij nu aan de zuid-westkust, volgens de voorspellingen wordt vooral de noord-oostkust getroffen.
    We kunnen niets anders doen dan afwachten.
  5. Ria:
    5 september 2019
    Dorian is volledig aan ons voorbij gegaan. Dinsdag, de dag dat Dorian aan land zou komen, kwamen wij aan in Miami. Het hotel had wel uit voorzorg alle losse dingen bij het zwembad weg gehaald (ligbedden, planten, tafels, stoelen), maar die werden woensdag allemaal weer terug gezet.
  6. Marcel:
    5 september 2019
    Gelukkig is Dorian jullie voorbij gegaan en heb je met je ouders de mini tour kunnen doen