Stand van zaken: een jaar later

12 februari 2020 - Florida, Verenigde Staten

De afgelopen dagen stonden in het teken van jubileums en aftellen: op 28 januari 2020 was het precies een jaar geleden dat ik naar Miami vloog, op 4 februari 2020 werkte ik precies een jaar bij Travalco, over 3 maanden ga ik lekker een weekje op vakantie en over 6 maanden vlieg ik naar huis! Het leek mij dus de perfecte gelegenheid om kort te reflecteren op mijn Amerikaanse avontuur tot nu toe.

Werk
Vorige week was mijn 1 jarig jubileum op werk. Een paar collega’s besloten me daarom mee uit lunchen te nemen. Terwijl we genieten van onze flatbreads bedekt met kip en pesto, vertel ik dat ik altijd enorm dankbaar, maar vooral verbaasd ben geweest dat ik ben aangenomen zonder concrete werkervaring te hebben. Wat bleek? Mijn manager wist ook even niet zo goed wat ze met de situatie aan moest toen ik werd aangenomen. Gelukkig voel ik me nu zelfverzekerd genoeg om te zeggen dat ik iedereen positief heb verrast. Regelmatig weten mijn collega’s me te vinden als ik ze met iets moet helpen. Dit geeft me echt een ongelofelijk goed gevoel. Ik ben nog geen pro, maar vraag iets van me, en ik zal net zo lang leren totdat ik het kan.

Sport
Ik fiets elke dag naar werk. 25 Minuten heen en 25 minuten terug. Ik zit dus niet stil. Daarnaast heb ik sinds kort een yogaklas gevonden waar ik elke donderdagavond naartoe ga. Natuurlijk doe ik ook nog steeds aan badminton. Ik ben een lange tijd niet geweest, maar een paar weken geleden heb ik mijn racket toch weer opgepakt. Man man man, wat kan die sport je toch een lekker gevoel geven als je een paar lekkere partijen speelt. Ik begin al helemaal de kriebels te krijgen voor de najaarscompetitie in Nederland. Ik heb er zin in!

De Super Bowl
Tijdens mijn allereerste week in Miami vond de Super Bowl plaats. Dit grote American Football evenement brengt miljoenen mensen naar de tv en levert een hoop Super Bowl Party’s op. Het was een beetje rare ervaring voor mij. Mijn toenmalige huisgenoot nam me mee naar een feestje van haar vrienden. De wedstrijd stond aan op de achtergrond, maar iedereen was maar een beetje door elkaar aan het praten en aan het eten van het vegan buffet. Daarnaast stond mijn hoofd er ook helemaal niet naar op dat moment. Stel je even voor dat dit je eerste week is in een nieuw land. Je zit in een totaal nieuwe omgeving met nieuwe mensen en nieuwe culturen. Ook begin je de volgende dag voor het eerst te werken in Amerika. Het was tof dat ze me meenam, maar er ging van alles door mijn hoofd en ik voelde me niet op mijn gemak.
Dit jaar verliep alles een stuk relaxter. We spraken met wat vrienden van werk bij iemand thuis af. Er waren verschillende soorten pizza’s besteld, er lagen liters bier in de koelkast en het volume van de tv stond op max. De Super Bowl vond dit jaar plaats in Miami. Dat was echt gaaf, aangezien we vanaf het balkon de jets voorbij zagen vliegen tijdens het volkslied en het vuurwerk tijdens de Half Time Show konden zien.

Aftellen
Het aftellen kan gaan beginnen! Maar voordat ik me ga bezighouden met zaken als terugverhuizen en Nederlandse verzekeringen, ga ik eerst aftellen voor een vakantie naar Washington D.C. In mei ga ik samen met mijn nichtje deze Amerikaanse hoofdstad verkennen. Zij vliegt vanuit Nederland en ik vanuit Miami. Ik heb er echt heel veel zin in! We zijn nu al druk bezig met het inplannen van deze dagen.

Ik heb nog genoeg leuke dingen te beleven de komende zes maanden hier in Florida. Ik zal me echt niet gaan vervelen. Maar hopelijk is het binnen no-time augustus en vlieg ik weer lekker naar huis.

Liefs,
Ilona

1. Hans geene:
    12 februari 2020
    Volgens mij zijn de inschrijvingen voor de najaars(badminton)competitie in Nederland vorige week gesloten :)
  2. Ilona:
    Jaaaaa ja....
  3. Marcel:
    Heel veel plezier nog .
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt .
  4. Ilona:
    Dank je wel!