2020, kom maar op!

3 januari 2020 - Berkel en Rodenrijs, Nederland

Jongens, het is potverdikkeme al 2020! Het afgelopen jaar was hectisch en af en toe best wel eng, maar het was ook gezellig, nieuw, mooi en super leerzaam. Ik zit hier nu al bijna een jaar en dat vond ik een mooie gelegenheid om even een weekje naar huis te gaan. Het is een wat langer verhaal dan normaal, maar het was een fantastische week waar ik graag van alles over wil vertellen :D

Zondag 22 december: Ik ben weer thuis!
Het tijdsverschil vind ik verschrikkelijk! Zaterdag om 13:00 vertrek ik naar het vliegveld. Het zou handig zijn om in het vliegtuig te slapen aangezien ik om 16:30 vlieg (en dat is in Nederlandse tijd 22:30). Dat lukte dus totaal niet. Mijn lichaam dacht dat het nog middag was en zodra ik mijn ogen dicht deed begon mijn hoofd aan van alles en nog wat te denken. Ik heb totaal ongeveer 15 minuutjes kunnen slapen in de nacht van zaterdag op zondag…

Zodra ik het vliegtuig uitstap en mama, papa en Aranka heb gevonden, lopen we naar de auto en rijden we naar huis. Ik ben hyperactief, maar ik weet niet precies waarom. Ik begin met alle liedjes in de auto mee te zingen en zit stuiterend op de achterbank. Nadat we de wijk inrijden en hebben geparkeerd, word ik even stil. Nu komt het moment dat ik de katten weer ga zien! Ik zal de wereld eens laten zien dat katten net zo leuk zijn als honden. Ik weet zeker dat ze naar me toe komen rennen zodra ze me zien. Niet dus. Ze herkenden me wel, want ze renden niet voor me weg, maar er kwam totaal geen blijk van emotie. Ze keken me aan, draaiden zich om, en gingen weer door met hun leven (gelukkig kwamen ze die nacht wel bij me slapen, dus dat maakte veel goed).

22 december - Aankomst op Schiphol22 december - Aankomst op Schiphol
Nadat ik ben bijgekomen is het tijd voor familiebezoeken. Als eerste gaan we naar de familie Geene. We kletsen, drinken een bakkie koffie en ik geniet van een glas water (Serieus, ik verlangde heel erg naar een Nederlands glas water, want kraanwater in Florida is echt niet te zuipen!)

’s Avonds gingen we naar opa. Ik heb veel belangrijke momenten gemist de afgelopen maanden, en ik was er echt aan toe om even met opa te knuffelen. Wat was het een heerlijke avond! Opa was ontzettend vrolijk, heeft me rondleiding gegeven door zijn nieuwe appartementsgebouw en we hebben heerlijk gegeten (patat met kroketten, frikandellen en kaassoufflés!).

22 december - Eten met opa 22 december - Eten met opa (2)

Maandag 23 december: Party time!
Boodschappen doen, hout halen, naar oma, naar de kapper, tussendoor nog even naar het tuincentrum,  en ook nog even twee partytenten opzetten. Het was een lekkere drukke dag, maar dat was het helemaal waard! ’s Avond hadden we namelijk een Christmas Pre-Party. Het was een fantastische avond. Ik wil graag iedereen nogmaals bedanken die is langs geweest. Ik vond het heerlijk om weer even met iedereen te kletsen. Het voelde alsof ik nooit ben weggeweest. De tenten stonden vol, we hadden lekkere snacks en drankjes die iedereen zelf meebracht, en we hebben kunnen ontspannen bij de vuurkorf. Op de stinkende huiskamer en kleding, kon de avond niet beter! Bedankt!

23 december - In het tuincentrum 23 december - In het tuincentrum (2) 23 december - Even bij oma 23 december - Even bij oma (2)23 december - Party 23 december - Party (2) 23 december - Party (3) 23 december - Party (4) 23 december - Party (5) 23 december - Party (6)

Dinsdag 24 december: Kerstavond
Uitslapen zat er vandaag niet in, want ik moest vroeg bij de chiropractor zijn. Nadat ik weer helemaal ben gekraakt, beginnen papa en ik aan de voorbereidingen van de balkenbrij. De dag vliegt voorbij en om 17:00 ga ik naar Rotterdam om Aranka haar stageplek te bekijken en om wat te gaan drinken in de Oude Haven. Zodra ik bij het metrostation sta te wachten, bedenk ik me pas hoe erg ik fatsoenlijk openbaar vervoer heb gemist. In Florida heb je slechts een paar bussen, maar je kan daar niet op de dienstregeling vertrouwen en de routes zijn totaal niet logisch. Maar goed, zodra Aranka en ik een cafeetje binnenlopen, bestellen we een lekker glas wijn en bitterballen!

24 december - Balkenbrij

Woensdag 25 december: Eggnog en gourmetten
Eggnog… Het is iets wat ik altijd in films zag, maar ik had het zelf nog nooit op. Totdat een collega mij enkele dagen geleden wat liet proeven van haar recept. Ik vond het zeker voor herhaling vatbaar en besloot het zelf ook voor eerste kerstdag te maken. Opa kwam brunchen, dus hij kon gelijk mijn eggnog uitproberen. Dat viel geloof ik wel in de smaak, dus ik kon de tweede helft mooi meenemen naar Oma en familie vd Berg als een soort voorgerechtje bij het gourmetten. Ook hier hebben we weer lekkere wijntjes gedronken en aardig wat vlees en vis gegourmet. Ik mag dan wel het weer in Florida gewend zijn, zo warm als dat je het krijgt tijdens het gourmetten heb ik daar nog nooit meegemaakt…

25 december - Opa komt brunchen 25 december - Gourmetten bij oma 25 december - Gourmetten bij oma (2) 25 december - Gourmetten bij oma (3)

Donderdag 26 december: Tweede kerstdag
Tweede kerstdag stond in het teken van ons viertjes. Begin van de middag gingen we, net als de rest van de regio, naar de bioscoop om de film Jumanji te zien; de zaal zat propvol! Ik vond het fantastisch om te zien hoe alle gezinnen besluiten om naar de film gaan tijdens kerst. ’s Avonds hebben we genoten van een overheerlijk 4 gangen diner in Rotterdam.

26 december - Tweede kerstdag

Vrijdag 27 december: Even rust
Vrijdag was ik vrij! Soort van. Ik heb lekker uitgeslapen, ben gaan winkelen in Rotterdam en heb ’s avond met mama een wijntje gedronken op dorp.

Zaterdag 28 december: Een dagje Rotterdam
We proberen al jaren om mama mee te nemen naar de Kuip, maar deze kerst is het ons eindelijk gelukt! Om 10:30 beginnen we aan de rondleiding. Ik ben regelmatig in de Kuip geweest, zeker toen ik stage liep bij de Van Bronckhorst Foundation, maar ik had nog lang niet alles gezien. Ik had nog nooit in de business seats gezeten, ik had nog nooit de thuiskleedkamer gezien, ik had nog nooit door de tunnel gelopen en ook het museum was helemaal nieuw voor mij. Om 12:00 waren we klaar en hebben we ergens geluncht. Vervolgens gingen papa en mama terug naar huis en besloten Aranka en ik om nog een keer naar de film te gaan. Deze keer naar Frozen! Net als dat het jaren heeft geduurd voordat mama naar de Kuip wilde, heeft het ook jaren geduurd voordat Aranka naar Frozen wilde kijken. Nou, het was een succes! Het eerste deel hebben we eerder die week gekeken, dus het was nu tijd om het tweede deel in de bioscoop te zien.

28 december - De Kuip 28 december - De Kuip (2) 28 december - De Kuip 3

Zondag 28 december: De terugreis
Het is zondagochtend 08:30 en ik zit te wachten bij de gate tot ik mag boarden. Het was behoorlijk vroeg, dus ik ben na de bagagecontrole maar gelijk een koffie gaan drinken terwijl ik naar de opstijgende vliegtuigen kijk. Ondanks dat ik echt tegen de lange reis op zie, zorgt de vuurrode lucht dat ik volledig kan ontspannen. De laatste keer dat ik op Schiphol zat voelde ik me heel anders: Ik had geen idee wat me te wachten stond, hoe zo’n lange vlucht zou gaan en hoe ik bij mijn Airbnb moest komen. Ik had stres over werk: hoe zou dat gaan? Zou het leuk zijn? Hoe moest ik naar kantoor komen? Hoe word ik betaald? Ik moest nog een bankrekening openen, een Social Security Number aanvragen en ook niet onbelangrijk, ik moest een verblijfplaats vinden. Nu hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken. Zodra ik land in Miami, bestel ik een Uber, ga naar het appartement, ruim mijn kleine koffertje uit en stap onder de douche. Hoewel het zeker niet als thuis voelt, is het stiekem toch wel fijn om weer even in het bed te liggen waar ik de afgelopen maanden heb geslapen. Ik ben niet thuis, maar ik ben wel weer terug.

29 december - Weer terug

Dinsdag 31 December – Woensdag 1 januari: Happy new year!
Dinsdag was het oudejaarsdag en dat werd gevierd bij een collega thuis. Om 19:30 begonnen we met champagne en bord/kaart spelletjes en om 22:30 gingen we naar een bar om met z’n allen het nieuwe jaar in te luiden. Het was een super gezellige avond. Het was een goeie afsluiter van een bijzonder jaar. Een jaar waarvan de eerst helft chaotisch was en waar ik me totaal niet op mijn gemakt voelde. De tweede helft van het jaar ging een stuk beter. Ik begon mijn plekje te vinden, heb mijn eigen dagelijkse routine ontwikkeld en heb zelfs mijn favoriete ontbijt- en dinertentjes gevonden. Ik heb hier fantastische mensen ontmoet waar ik ontzettend veel plezier mee heb beleefd het afgelopen jaar. Ik heb nog ongeveer 7 maanden te gaan hier in Florida en het enige wat ik kan zeggen is: kom maar op!

31 december - Happy new year (2) 31 december - Happy new year (2) 31 december - Happy new year (3)

Liefs,

2. Ilona:
    Dankjewel! 😘
  3. Brenda:
    3 januari 2020
    De allerbeste wensen voor 2020! Een heel mooi en vooral gezond nieuwjaar 😀. Groetjes, Brenda
  4. Ilona:
    Hi Bren!
    Jij ook een gelukkig nieuwjaar!! 🥂
  5. Inge:
    3 januari 2020
    Mooi verhaal weer!! Het was erg leuk om je weer even te kunnen zien en je verhalen te horen!!! Het was een gigantische stap die je genomen hebt en wat doe je het goed!!!
    Veel succes nog de komende maanden en geniet er nog heerlijk van!!!😘
  6. Ilona:
    Ik heb genoten van vorige week! Dankjewel! 😘
  7. Hans geene:
    4 januari 2020
    Alvast een Feyenoord seizoenskaart voor jou en mama voor volgend seizoen kopen?
  8. Ilona:
    4 januari 2020
    Yesssss
  9. Opa:
    5 januari 2020
    Een prachtig verhaal en een mooie herinnering. Veel succes en tot een volgend verhaal!
    Groetjes van Opa.
  10. Ilona:
    7 januari 2020
    Ik zal snel weer wat schrijven!
  11. Marcel:
    12 januari 2020
    Top verhaal weer Ilona fantastisch en idd je moeder in de kuip helemaal goed !!!
    Zie uit naar je volgende verhaal geniet er nog lekker van !!