Ik ben verhuisd!

10 augustus 2019 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Het is een doordeweekse avond, een uur of 7. Ik sta op, pak mijn leeg geschraapte bord en loop naar de gootsteen. De geur van Mac & Cheese hangt nog in de keuken; heerlijk! Nadat ik de vaat heb gedaan en alles in het droogrek heb gestald, start ik mijn laptop op. Terwijl ik lekker aan het computeren ben, vult de woonkamer zich met een rode gloed. Ik sta op, loop naar het raam en zie dat de lucht volledig roodgekleurd is. Ik neem een paar seconden de tijd om van dit sfeervolle uitzicht te genieten. Terwijl ik terugloop naar de keuken en een kopje thee voor mezelf zet, denk ik: Soms is het leven echt genieten.

Uitzicht vanaf het balkon

Zo ziet een gewone avond in mijn nieuwe appartement eruit. Na een half jaar in Amerika heb ik alles even omgegooid en ik voel me – na enkele bijzonder chaotische weken – relaxter dan ooit tevoren. Het is inmiddels 4 augustus geweest. Dit betekent dat ik nog minder dan een jaar heb te gaan voordat mijn laatste werkdag bij Travalco aanbreekt. Een jaar? Dat ga ik hier makkelijk volhouden. Dit voelt echt als mijn eigen plekkie. Ik heb lekker mijn eigen kamer ingericht, de woonkamer doe ik samen met mijn huisgenoot, maar wat ik vooral belangrijk vind is dat ik hier gewoon lekker mijn ei kwijt kan. Mijn nieuwe huisgenoot is top; ik zie hem niet zo vaak, omdat hij ’s avonds werkt, maar het is een gezellige gozer.
Ook niet onbelangrijk: er zit hier een sporthal op een acceptabele Uber-afstand waar ik kan badmintonnen! Ik ben nu één keer geweest en het was een drama. Niet één drop of smash kwam over het net. Maar gelukkig mag ik terugkomen (ook al heb ik de bespanning gebroken van iemands racket die ik mocht lenen…).

Bij een nieuw huis hoort natuurlijk ook een housewarming. Nu heb ik dat niet gedaan, maar Aranka was hier afgelopen weken en dat voelde ook als een soort van housewarming. Ze heeft zelfs geholpen met het uitzoeken van de bank!

Op een donderdagavond zie ik haar in een Uber richting mijn appartement rijden. Ik heb hier zooooo lang op gewacht, het lijkt wel een eeuwigheid te duren voordat de auto voor mijn voeten stopt. De deur gaat open, ze stapt uit en haar bril beslaat volledig. Ze kan geen hand voor ogen meer zien. Dit gebeurde letterlijk de hele vakantie. HI-LA-RISCH. Maar goed, terwijl de chauffeur haar koffer uit de kofferbak haalt, geef ik haar een dikke knuffel. Ons Amerikaanse avontuur kan eindelijk beginnen!

Pizza, Mac & Cheese, Pop-Tarts, waffles, pancakes… Kortom, we hebben flink Amerikaans gegeten. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me ineens: Aranka, we hebben helemaal geen hotdog op! Verdikkie. Nu moet je nog maar een keertje langskomen.
Helaas zat het weer niet altijd mee. Blijkbaar is het ‘hurricane season’ hier in Florida begonnen. Volgens Wikipedia is dit de tijd waarin de meeste tropische cyclonen worden verwacht. Een tropische cycloon heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, maar het regent hier wel heel erg veel. Hierdoor konden we niet vaak (genoeg) bij het zwembad zitten. Maar gelukkig waren er voldoende momenten waarop het zonnetje scheen en we lekker het strand in Hollywood konden bezoeken, de winkels in Miami afstruinden, hebben genoten van een Taco Tuesday in Fort Lauderdale en een fotoshoot hebben gehouden bij de Wynwood Walls.

Gezellig met Aranka bij de Wynwood WallsDagje op het strand

Na 10 dagen vertrok ze weer naar Nederland. Stiekem was ik wel een beetje jaloers, want ik moet wachten tot kerst voordat ik weer naar Nederland kan. Maar tijd om daarover in te zitten (en uiteraard om haar te missen) heb ik niet: over een paar weken zijn paps en mams hier en gaan we met z’n drieën Zuid-Florida verder verkennen!

Liefs,
Ilona

1. Niko Koot:
    10 augustus 2019
    He Ilona, wat is het toch leuk om jouw verhalen te lezen! Toevallig is jouw zusje net hier op bezoek bij Lucas. Tien dagen is wel kort! Maar een mooi vooruitzicht dat Papa en Mama binnenkort komen!
    lieve groet uit Bleiswijk, Niko
  2. Aranka:
    10 augustus 2019
    Wauw, hotdog vergeten... sukkels zijn wij. Graag gedaan voor de bank he ❤️
  3. Wil_beckers:
    10 augustus 2019
    Hallo ilona wat gezellig je zus op bezoek. En straks je ouders .leuk dat je nu een eigen plekje heb. Nou groetjes.
  4. Hans geene:
    10 augustus 2019
    Ik ben mijn koffer al aan het pakken!
  5. D.hellemons:
    11 augustus 2019
    Wat een mooi verhaal weer en je heb t gelukkig goed naar je zin,heel belangrijk .En wat leuk dat je zus er is geweest en dan pa en ma nog lekker van genieten samen.Heerlijke vooruitzichten geniet ervan .
  6. Arjen braat:
    12 augustus 2019
    Hoi Ilona gaaf om te lezen dat het goed gaat met jou. Moet ik Robert ten brink al in gaan lichten ? Die leuke huisgenoot . Geintje. Lekkeruitkijken naar de komst van je Pa en Ma. Geniet er van en dikke knuffel.ar
  7. Annet:
    18 augustus 2019
    Lieve Ilona,
    Wat begon je verhaal goed! Het leek wel een boek, je nam mij als lezer met je mee en ik genoot net als jij. Knap hoor!
    Fijn dat je het zo goed hebt op je nieuwe plek. Het is super dat je voor jezelf hebt gekozen en daarin je eigen weg gaat.
    Wat heerlijk dat je zo genoten hebt samen met je zus. En straks samen met je ouders, wat zal dat een heerlijk vooruitzicht zal dat zijn.
    Heel veel plezier alvast met z'n drietjes.
    Een lieve groet, Annet