Sporten in Miami

30 maart 2019 - Hallandale, Verenigde Staten

Wie denkt dat alle Amerikanen aan een extreme vorm van obesitas lijden, heeft het mis. Nu kan ik natuurlijk niet voor heel Amerika spreken, maar inmiddels heb ik wel aardig wat van het zuiden van Florida gezien en ik kan je vertellen; men is hier niet dik.

Overal waar ik kijk lopen opgepompte, strakgetrokken, met proteïne shakes gevulde mensen. Ik heb wel degelijk respect voor die mensen, want ik zou het nooit kunnen. Maar ik zie het als volgt: They live to work out, and I work out to live. Toch zijn ze hier in Amerika ook wel een beetje hypocriet. Tijdens mijn eerste week in Amerika was de Super Bowl en dus ook mijn eerste Super Bowl Party. Alles was vegan. Dit is geen grap. Alles was gezond. Ondertussen is al het voedsel wat je koopt in de supermarkt in mega porties en met extra veel suiker…

Iedereen is altijd maar bezig met ‘gezond’ eten en naar de sportschool gaan. Ik haat de sportschool, ik vind het saai. Ik heb het twee jaar geprobeerd en het is gewoon niets voor mij. Maar aangezien ze hier geen badmintonclubs hebben, ben ik maar wat anders gaan proberen. De afgelopen weken heb ik een aantal Zumba lessen en cycling lessen gehad. Zumba is gewoon Just Dance, maar dan met meer mensen. Het is super gezellig en gewoon een leuke bezigheid. Cycling daarentegen… Elke zaterdagochtend stap bekaf van die fiets af. Man, wat is dat vermoeiend zeg. Ik ben net terug van een les, ik ben doodmoe, maar ik voel me ontzettend goed. Bijna 1.200 calorieën in een uur verbrand! (Oh no, begin ik nu zelf ook?!) Hoewel het geen badminton is, en ik er niet zo heel veel plezier aan beleef, is het stiekem toch wel leuk om te doen.

Random weetje: Vandaag heb ik voor het eerst een Amerikaanse eekhoorn gezien. Klinkt op zich niet zo bijzonder, maar ik vond het toch gek om een eekhoorn te zien nu ik hagedissen en adelaars gewend ben.

De afgelopen twee weken heb ik veel gewerkt, geslapen, gewerkt, geslapen… Veel foto’s heb ik niet gemaakt. Ik moet leren om eens wat meer foto’s (van mezelf) te maken en te delen. Wat ik wel kan vertellen is dat ik afgelopen dinsdag naar een Open Mic ben geweest. Het is een soort open podium voor volwassenen. Er waren getalenteerde mensen en wat minder getalenteerde mensen… Het was een vermakelijke avond, laat ik het zo zeggen. Helaas geen foto’s.
Gisteren ben ik naar een Friends Parody Show geweest. Erg geinig, maar wederom geen foto’s gemaakt (stomme ik). Ik geniet denk ik te veel van het moment zelf. Zelfs als mensen zeggen: “You should take a picture!” doe ik het niet. Mijn goede voornemen voor komende weken is dan ook om meer foto’s te maken om met jullie te delen.

Ik wens jullie allemaal nog een fijn weekend toe!

Liefs,
Ilona

1. Ria:
    Friends 😍 Nice!
    Jammer dat er geen badminton is. Kennen ze het überhaupt wel daar? Of nog nooit van gehoord 😂
  2. Ilona:
    @Ria
    Mensen denken dat ik een grap maak als ik zeg dat ik aan badminton doe 🤔
  3. Inge:
    Eekhoorns zijn leuk🐿😍😄😄
    Jammer dat je niet kunt badmintonnen, maar je bent goed bezig met de andere sporten💪👍.
    Ik kijk uit naar je foto’s😄. Maar het is leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!!!
    Veel plezier daar verder weer😘😘
  4. Ilona:
    @Inge
    Ik moest gelijk aan jullie denken toen ik de eekhoorn zag 😅
  5. Brenda:
    Goed bezig Ilona! Misschien kun je een badmintonclub oprichten 😁
  6. Peter:
    31 maart 2019
    Leuk om je verhaal weer te lezen alleen jammer van de foto's😋😋. Goed om te horen dat je lekker bezig en zeker ook aan het genieten bent. 😉👍
  7. D.hellemons:
    31 maart 2019
    Fijn dat je zo geniet meid maar wel foto s maken voor jou herrineringen voor later zo mooi.
    Nog veel plezier daar genieten en foto s maken vast leggen voor Later
  8. Arjen braat:
    1 april 2019
    Hoi Ilona leuk je verhalen te lezen. Het belangrijkste is dat jij geniet. De foto's komen en zo niet staan ze vast op jou geheugen.

Groetjes van Niels, Mike Annet en Arjen