Mijn nieuwe job

17 maart 2019 - Hallandale, Verenigde Staten

Allereerst wil ik me verontschuldigen. Ik heb in de afgelopen weken geen nieuwe verhalen vanuit Amerika geplaatst. De reden daarvan is dat ik aardig druk ben geweest met van alles en nog wat.

Mijn weekenden zitten aardig vol; ik moet ineens schoonmaken nu ik op mezelf woon, ik moet de was doen, ik volg een schrijfcursus en ik maak uitstapjes. Zo ben ik bij een zogenaamde ‘pool party’ geweest van een van mijn collega’s en ik ben naar Palm Beach geweest met mijn huisgenootje en ex-kamergenootje. Ik geniet volop, maar daardoor vergeet ik steeds om mijn blog bij te houden. Hieronder heb ik een aantal foto’s toegevoegd om jullie een idee te geven hoe ik mijn vrije tijd hier doorbreng.

Zonsondergang Paarden promo  Uitzicht vanaf het balkon Palm Beach Leguaan in Palm Beach

Maar waar veruit mijn meeste tijd in zit, is in het werken. Dat is natuurlijk de reden dat ik hier naartoe ben verhuisd. Ik ben nu zo’n zes weken bezig en ik heb ontzettend veel geleerd in die aantal weken. Als ik mijn werk moet omschrijven in vijf woorden, dan doe ik dat als volgt:

Inspirerend
Ik schrijf dagelijks over verschillende steden in Noord-Amerika. Hoe ze zijn ontstaan, waar ze bekend om zijn en welke activiteiten de toeristen daar kunnen doen. Ik kom de meest gekke namen tegen (‘Sandwich’ is er bijvoorbeeld zo een). Maar wat een ongelofelijk mooie plekken kom ik tegen. Het is af en toe net alsof ik zelf op vakantie ben. Zo ben ik afgelopen week op de verschillende Hawaïaanse eilanden geweest. Voor een nieuw programma moest ik een document samenstellen met informatie over alle eilanden, hotels, en bijpassende excursies en natuurlijk moest ik hier ook bijpassende plaatjes bij vinden. Wauw wat is dat mooi!

Leerzaam
Door de beschrijvingen van de verschillende steden, kan ik steeds beter in het Engels schrijven. Daarnaast kan ik alles steeds beter verstaan en wordt mijn uitspraak ook steeds beter. Het enige waar ik nog vaak problemen mee heb, is dat ik niet altijd uit mijn woorden kom. Maar goed, ik ben hier nog niet eens twee maanden. Tijd genoeg om ook dat te verbeteren.
Niet alleen merk ik dat mijn Engels hier dagelijks vooruit gaat, ook alles in mijn huidige functie is ontzettende leerzaam. Ik heb nog nooit met programma’s als Photoshop, Indesign en Illustrator gewerkt. Toch is mij de kans gegeven om hiermee aan de slag te mogen. Elke dag werk ik hier mee en elke dag leer ik de programma beter onder de knie te krijgen. Met extra hulpbronnen zoals de online tutorials van Adobe, hoop ik dat ik aan het einde van deze bijzondere ervaring kan vermelden op mijn CV dat ik voldoende kennis heb van deze programma’s.

Vermoeiend
Alles is nieuws. De taal, de omgeving, de cultuur. Alles is anders en ik moet alles nog leren. Dat leren geeft een ontzettend voldaan gevoel, maar is ook erg vermoeiend. Wanneer ik op een dag verschillende verzoeken krijg om vertalingen, beschrijvingen van steden of om een bepaalde flyer te maken, ben ik doodmoe aan het einde van de dag. Ik vind het geweldig.

Gezellig
Ik heb super toffe collega’s. Bijna iedereen komt uit een ander land; Nederland, Duitsland, Peru, Colombia, Amerika, Engeland… Er worden dan ook verschillende talen in ‘the office’ gesproken. Omdat iedereen ergens anders vandaan komt, zit iedereen in het zelfde schuitje. Iedereen weet wat een gedoe het is om aan een visum te komen. Iedereen weet hoe lastig het is om letterlijk een nieuw leven te starten in je eentje in het buitenland. Iedereen kan zich goed in de ander verplaatsen en dat is waarom iedereen zo goed met elkaar klikt. Binnenkort hebben we een ‘game night’. Ik ben benieuwd.

Tof
Als laatste wil ik graag kwijt dat ik mijn werk gewoon super tof vind. Dit is precies wat ik altijd al in mijn vrije tijd heb gedaan en tijdens mijn stages. Ik miste het zo erg; het lekker knutselen aan bepaalde projecten, nieuwsbrieven maken/verzenden/analyseren en ervoor zorgen dat men over de juiste communicatiemiddelen beschikt. Dit kan ik jarenlang blijven doen en mezelf in blijven ontwikkelen.

Ik hoop dat jullie een beetje inzicht hebben kunnen krijgen van mijn werk. Ik begin steeds meer mijn oude routine te vinden. Helaas kan ik nergens een badmintonclub in de buurt vinden, en dus ben ik vorige week begonnen aan een nieuw sportieve ervaring. In mijn volgende blog zal ik jullie hier meer over vertellen.

Liefs,
Ilona

1. Inge:
    17 maart 2019
    Fijn weer van je te lezen en bijzonder wat je allemaal mee maakt en leert!! Gaaf om te lezen hoe je je draai vind en hoe leuk je het werken vindt!!! Blijf heerlijk genieten😘😘
  2. Wil_beckers:
    17 maart 2019
    Nou nou bezige bij . Wel fijn dat je het naar je zin heb.en leuke collegas’ heb nou groetjes wil.
  3. Brenda:
    17 maart 2019
    Heel fijn om gehoren dat je het zo naar je zin hebt! Geniet van alle indrukken en ervaringen. 😀
  4. Marcel:
    17 maart 2019
    Jemig ilona wat schrijf jij leuk zeg!!
    En wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet ervan en doe je ding op jou manier .

SUCCES

Gr Marcel
  5. Frits van Leeuwen:
    17 maart 2019
    Klinkt wel leuk zo allemaal, dus geniet er van.
  6. Carlyn:
    18 maart 2019
    Ik lees dat je lekker bezig bent! En vooral heerlijk aan het genieten bent. Have fun!!