Memorial Day

27 mei 2019 - Hallandale, Verenigde Staten

Denk je aan Amerika, dan denk je al snel aan de Amerikaanse feestdagen (ik wel in ieder geval). Halloween, Valentines Day, Independence Day en ga zo maar door. Grofweg kan je stellen dat iedere maand minstens één feestdag bevat.

Think again. Niet al die feestdagen zijn nationale feesten. Vijf feestdagen per jaar is wat ik heb nu: Memorial Day (mei), Independence Day (juli), Labor Day (september), Thanksgiving (november) en Christmas (december).
Inmiddels zit ik hier al vier maanden en vandaag is mijn eerste vrije dag; Memorial Day. Natuurlijk had ik hier wel eens van gehoord en weet ongeveer wat het is, maar ik wilde toch nog even wat extra research doen.

“Memorial Day is een Amerikaanse feest- en gedenkdag, gehouden op de laatste maandag in mei, waarop de overleden Amerikaanse militairen herdacht worden.”

Waar het op neerkomt is dat vandaag de dag is dat de vlag halfstok gaat voor degenen die voor het land zijn gestorven. Het begon enkel met de Amerikaanse Burgeroorlog, maar na de Eerste Wereld Oorlog is dit veranderd naar iedereen die heeft gevochten.

Wat betekent dit voor mij? Een lekker lang weekend! Afgelopen zaterdag ben ik naar Tigertail Lake Recreational Center geweest. Dit is een meer vol met luchtkussen waar we een uurtje waterplezier hebben beleeft. Ik voelde me net een klein kind. In de middag zijn we lekker naar de Yellow Green Farmers Market geweest om te lunchen. Gisteren heb ik lekker gewinkeld. Na een aantal financiële meevallers kon ik dat eindelijk weer eens doen sinds ik ben verhuisd. En vandaag is het Memorial Day. Volgens Wikipedia wordt dit ook wel het begin van het zomerseizoen genoemd en worden er vaak sportieve evenementen georganiseerd. Ik ga zo naar het strand, dus ik ben benieuwd wat ik tegen ga komen. Ik zal het in de reacties laten weten!

Tigertail Lake Recreational Center Yellow Green Farmers Market

Liefs,
Ilona

1. Ria:
    27 mei 2019
    Veel plezier vandaag!
    Blijft een raar idee dat het bij jou 6 uur vroeger is :-)
  2. Ilona:
    27 mei 2019
    Nou, er waren geen speciale activiteiten op het strand, maar het was wel goed druk! Daarnaast ben ik ook flink verbrand...
  3. Niko Koot:
    29 mei 2019
    He Ilona, wat is het toch leuk om jouw stukjes te lezen!
  4. Annet:
    31 mei 2019
    Wat heerlijk voor je een dagje extra vrij en je uitleven op het water!
    Bedankt voor de leuke foto's en geniet van je nieuwe, pas gekochte spullen.
    Groetjes, Annet