Mijn eerste twee weken in Florida

9 februari 2019 - Hallandale, Verenigde Staten

Goed. Mijn heenreis liep dus niet helemaal zoals gepland. Maar ook mijn huizenjacht ging niet zoals ik had gehoopt…

Eerst had ik een appartement, toen niet meer
In Nederland had ik al contact met iemand waarbij ik graag een kamer zou willen huren. Ik had al wat met haar gemaild en we zouden zo snel mogelijk afspreken zodra ik in het land zou zijn. Toen ik aankwam bleek de kamer echter al aan iemand anders vergeven te zijn. Ik kon wel huilen (heb ik misschien ook wel een beetje gedaan). De Airbnb waar ik op dat moment zat had ik maar voor een paar dagen geboekt en daarna was alles al vol! Ik was bang dat ik dakloos zou gaan worden.

Het meisje dat de kamer wél had gekregen, was ook nieuw in het land. Om er toch het beste van te maken, besloten we samen alles te regelen; we kochten een fiets, hebben een social security nummer aangevraagd en hebben de buurt verkend.

Hollywood Broadwalk (1)Hollywood Broadwalk (2)

Na een aantal dagen krijg ik een berichtje van haar: “Je mag de kamer hebben. Ik moet van mijn bedrijf verhuizen naar een plek dichter bij mijn werk”. Hoe ga ik hier op reageren? Ik kan wel een gat in de lucht springen van geluk, maar ik weet ook dat zij niet weg wil en ze klonk vrij verdrietig. Maar goed. Vrijdag 1 februari ben ik verhuisd en sindsdien heb ik lekker mijn eigen kamertje en badkamertje. Yay!

Kennismaking met Miami
In het weekend zijn we met z’n drieën (mijn huisgenoot, het meisje die eerst mijn kamer had en ik) Miami ingedoken. We begonnen op het strand waar ik voor het eerst gemediteerd heb. Ik weet niet of dat echt mijn ding is, maar het was zeker leuk om eens te proberen.

Vervolgens zijn we naar Wynwood gegaan. Overal waar je kijkt zie je graffiti en elk gebouw heeft zijn eigen kunstwerk. Naast de leuke tentjes die daar te vinden zijn, is het hoogtepunt toch echt de Wynwood Walls! Het is een soort minipark met allemaal beschilderde muren. De foto’s hieronder geven een kleine indruk. We sloten de avond af op het dakterras van het W hotel in Miami.

Wynwood Walls (2)Wynwood Walls (1)Uitzicht vanaf het W hotel

Mijn eerste werkweek
Na drie maanden ‘vakantie’ te hebben gehad, ben ik eindelijk weer begonnen met werken. Ik had er zo ongelofelijk veel zin in om weer aan de slag te gaan! Het is tot nu toe ook totaal niet tegengevallen. Het is alleen allemaal nog zo nieuw en niet Nederlands… Een professional ben ik dus nog lang niet, maar ik ben hier om te leren!

Mijn werk ligt op vijf minuten fietsafstand van mijn kamer en de omgeving daar is prachtig! Hallandale is blijkbaar gek op paarden. Overal waar ik kijk zie ik een standbeeld van een paard. De meest indrukwekkende blijft toch de Pegasus en de Draak. Er is mij ter ore gekomen dat het standbeeld 30 miljoen heeft gekost...

Het Pegasus & Draak standbeelPaardenfontein

Ik geniet volop! Laat volgende week maar komen!

Liefs,
Ilona

1. Arjen:
    9 februari 2019
    Hoi Ilona ik ben blij te horen dat je nu echt je eigen plekje hebt. Goed dat ondanks een laten we maar zeggen stroeve start je positief bent gebleven . Fijn dat je werk bevalt . Geniet lekker van alles wat op je pad komt . Dikke knuffel van uit pijnacker
  2. Opa:
    9 februari 2019
    Lieve kleindochter. Meteen toen wij je brief gelezen hadden, ben ik begonnen een reactie te typen. toen ik die bijna klaar had Drukte ik misschien op een verkeerde en viel mijn hele verhaal weg.( dat gebeurt wel eens meer bij opa ).Daarom begin ik opnieuw. Ik lees in je brief, dat je nog niet helemaal door de zure appel heen was, maar je hebt er je tanden weer in gezet en uiteindelijk je doel toch weer bereikt (al kostte je dat wel een paar tranen),maar die zijn weer op gedroogd en kun je nu weer genieten van je behaalde succes. Blijf in je zelf geloven dan komt alles goed.Veel liefs en kussen van oma en opa Geene.
  3. D.hellemons:
    10 februari 2019
    Hoi Ilona
    Fijn dat je op je stekkie zit en t ook naar je zin heb daar in een andere omgeving en dan helemaal alleen altijdeven mmmoeilijk toch....
    Maar je bent een sterke vrouw anders doe je zo n stap niet,je komt er echt wel.
    Weer lekker aan t werk nu heeft even zn tijd nodig als je 1of 2maanden verder bent dans je van plezier hoop ik.
    Ilona ga je goed en hoop nog een hoop van je telezen DIKKE KNUFFEL
  4. Niko Koot:
    11 februari 2019
    He Ilona, leuk om weer van je te lezen. Wat fijn dat je een eigen plek hebt nu en ook al vriendinnen hebt gemaakt. Verheug me al op de volgende blog!
  5. H. Macaré:
    16 februari 2019
    Hallo Ilona, ik heb van je moeder je reisblog ontvangen. Leuke verhalen en uiteraard ga ik je volgen. Heel veel succes en plezier in Florida. Ik kijk al uit naar je volgende blog.