Bezoek uit Nederland!

12 juli 2019 - New York City, Verenigde Staten

Twee weken geleden was het eindelijk zover; ik kreeg bezoek! Wekenlang heb ik tegen iedereen verteld dat mijn nicht zou komen. Wat was het heerlijk om weer wat bekends in mijn omgeving te hebben. Maar toch verliepen deze twee weken niet helemaal vlekkeloos…

Laat ik bij het begin beginnen; op donderdag arriveerde ze in Florida. We begonnen het avontuur met een korte wandeltocht naar mijn werk en in datzelfde parkje zijn we wat gaan eten. Onderweg ben ik mijn creditcard verloren, dat was flink balen. maar niet zo’n heel groot probleem. Ik blokkeerde de kaart gelijk, vroeg een nieuwe aan en had gelukkig nog een Nederlandse credit card in mijn portemonnee. Ik weet niet meer precies hoe we op het onderwerp kwamen, maar tijdens ons eerste avondmaal begonnen we over New York te kletsen en dat het voor ons allebei op onze bucketlist staat. Ineens zeiden we tegen elkaar: “Waarom doen we het niet gewoon? Het is makkelijker om vanuit Florida te gaan dan vanuit Nederland”. Zo gezegd, zo gedaan. Dat weekend hebben we de vlucht en het hotel geboekt, en kon het aftellen beginnen want het weekend erna (6-8 juli) zouden we al gaan!

Maar voordat het zover was, hadden we eerst een gezellige week in Florida. Ik moest overdag gewoon werken, maar mijn huisgenoot besloot gelukkig om haar verschillende plekken in Florida te laten zien. Zo begonnen we met een avond stappen in Miami. Ik ben nog nooit met familie gaan stappen, dus ik was wel benieuwd hoe de avond zou verlopen, maar we hebben genoten! We hebben gedanst, een drankje gedaan en bijzondere Uber-avonturen beleefd (meisjes die té dronken zijn, chauffeurs die ons negeren en geen woord Engels spreken…).
Ook zijn we naar Wynwood geweest, hebben we gezellige filmavondjes gehouden en uiteraard hebben we 4th of July gevierd. Hieronder een kort foto verslag van onze uitjes in Florida:

Wynwood 1Wynwood 2Wynwood 34th of July

Het is zaterdag 4 uur ‘s nachts en de wekker gaat. Ik ben kapot en wil me eigenlijk nog even omdraaien, maar dat gaat niet WANT WE GAAN NAAR NEW YORK! Aan het eind van de ochtend, na een vlucht van ongeveer 3 uur, hebben we onze spullen in het hotel gedropt en staan we bij een ticket booth in Times Square; we willen kaartjes kopen voor een Broadway show! Van tevoren hadden we al één show geboekt, maar we wilden er meer zien. Zo vaak komen we tenslotte toch niet in New York. Uiteindelijk hebben we 4 shows gezien:

·         Zaterdag 14:00 – Frozen

·         Zaterdag 20:00 – Pretty Woman

·         Zondag 15:00 – Waitress

·         Zondag 19:30 – Mean Girls

Man man man, wat waren die shows gaaf! Tussendoor hebben we uiteraard ook de toerist uitgehangen en hebben we de hop-on hop-off tourbus gebruikt, zijn we door Times Square gelopen én zijn we naar het Vrijheidsbeeld geweest. Het was fantastisch! Totdat we in de shuttle naar het vliegveld zaten en ik een mail kreeg dat onze vlucht was geannuleerd…

Huilen jongens, huilen. Dat een vlucht zomaar geannuleerd kon worden hadden we nog nooit meegemaakt en we wisten even niet hoe we dit moesten aanpakken. We kwamen erachter dat we niet konden vliegen vanwege het weer in Florida. We zijn naar de balie gelopen en hebben gevraagd wat we nu moesten doen. Het gesprek verliep ongeveer zo:
Vrouw achter de balie: “De eerst volgende mogelijkheid voor 2 personen om terug te vliegen is morgen met een tussenstop in Chicago van 5 uur. Het zou een hele dag duren om bij jullie eindbestemming te komen.”
Daar waren we het niet helemaal mee eens aangezien de oorspronkelijke vlucht slechts 3 uur zou moeten duren. We wilden graag meer weten: “Zouden we ons geld terug kunnen krijgen en een andere vlucht kunnen boeken bij een ander maatschappij?”
Vrouw achter de balie: “Dat kan, maar omdat het een retourvlucht is, en de heenweg gewoon goed is gegaan, krijgen jullie slechts de helft terug.”
Snel zochten we even naar de prijzen bij andere vluchtmaatschappijen, maar die waren inderdaad veel hoger. We besloten om voor de lange vlucht te gaan.
Vrouw achter de balie: “Oké, er is nu nog maar 1 stoel beschikbaar.”

Erg vervelend. Uiteindelijk moesten we dus apart terug naar Florida vliegen. Ik nam de eerst mogelijke vlucht aangezien ik die week gewoon moest werken, en Diana pakte dezelfde vlucht, maar dan nog een éxtra dag later wat ervoor zorgde dat we twee extra nachten moesten bijboeken. Het was gewoon even k*t, want om op het laatste moment iets in New York te boeken is niet goedkoop.
Zodra we terug in de stad waren, besloten we om de knop om te zetten en nog even te genieten van onze laatste avond samen in New York. We zijn lekker ergens wat gaan eten en Diana besloot om nog een show te zien op de dag dat ik zou vliegen, dus eind goed al goed. Helaas viel het dus iets duurder uit dan we hadden gehoopt en we verloren twee dagen van haar vakantie aan reizen… Tijd voor een afscheidsdiner hadden we helaas niet en daarom hebben we gisteren maar een afscheidslunch gedaan. Direct daarna vertrok ze naar het vliegveld om terug naar huis te gaan.

Times Square ReclameWij samen!Mean GirlsManhattan SkylineVrijheidsbeeld

Hoe dan ook, het waren twee fantastische weken! New York is prachtig; zoveel lichtjes, zoveel mensen, zoveel dromen. Het enige jammere is dat de stad wel een beetje stink, maar dat neem ik maar voor lief. Het was super gezellig en fijn om weer familie in de buurt te hebben, ik heb genoten! Nu even alles opruimen en lekker uitrusten, want over twee weken komt Aranka langs!

Liefs,
Ilona

1. Ria:
    12 juli 2019
    Avonturen! Later kunnen jullie er om lachen.
  2. Marcel:
    12 juli 2019
    Wat een verhaal joh maar gelukkig hebben jullie het wel naar jullie zin gehad en idd Newyork is top!!
  3. Kim:
    12 juli 2019
    Jij maakt een hoop mee zeg haha!! Hoop ervaringen rijker! Wat fijn dat je even iets vertrouwds om je heen heb! En nog fijner om te bedenken dat je zusje langs gaat komen!!!! Succes deze 2 weken! En geniet ervan als Aranka langs komt ❤😘
  4. D.hellemons:
    12 juli 2019
    Wat een verhaal zeg je moet toch ook van alles mee maken meid ,maar hier word je een sterke vrouw van en zeker zelfstandig .
    Ben super trots op je hoe je dit allemaal flikt.
    Je ouders zijn trots op je ,en wat fijn dat jou zus komt dat is toch dubbel genieten .
    Je mag wel een dagboek bijhouden zoveel je mee maakt.
    Meid ook blijven genieten.
    Je bent een topvrouw